Наш e-mail
olegs@elmontenergy.lv
Звоните
+37127465078
0.00 € ru
АВТОРИЗАЦИЯ
Начало > Полезная информация > Факторы, влияющие на ценовые различия в стоимости установки зарядного оборудования для электромобилей

Полезная информация

Факторы, влияющие на ценовые различия в стоимости установки зарядного оборудования для электромобилей

Факторы, влияющие на ценовые различия в стоимости установки зарядного оборудования для электромобилей

Вы решили установить зарядную станцию для вашего электромобиля (EV) дома. Отлично! Но почему стоимость установки у ваших соседей отличается от вашей?

Uzlādes stacijas montāžas cena nekad nav vienāda, jo katra māja ir unikāla. Atšķirība tāmē ir atkarīga no tā, cik sarežģīti elektriķim ir jānovelk kabelis no jūsu galvenā sadales skapja līdz vietai, kur stāvēs uzlādes iekārta.

Lūk, galvenie tehniskie aspekti, kas ietekmē darbu un materiālu galīgās izmaksas.


1. Sadales Skapja Stāvoklis un Pieejamā Jauda

Galvenais faktors ir brīvas vietas esamība sadales skapī (elektroskapī).

  • Brīvas vietas esamība: Ja skapī ir brīvs DIN sliedes modulis un pietiekama jaudas rezerve, papildu automātslēdža vai RCD/RCBO (ja nepieciešams) uzstādīšana ir vienkāršāka un lētāka.

  • Brīvas vietas trūkums: Nepieciešama vai nu esošā skapja modernizācija (nomaiņa pret ietilpīgāku korpusu), vai papildu ārējās sadales kastes uzstādīšana, kas palielina gan materiālu izmaksas, gan darbaspēka izmaksas.


2. Kabeļa Maršruts un Attālums

Attālums no sadales skapja līdz uzlādes stacijas uzstādīšanas vietai ir tiešs izmaksu reizinātājs, jo tas nosaka nepieciešamo strāvas kabeļa garumu (ņemot vērā rezervi).

  • Kabeļa šķērsgriezums: Nepieciešamais kabeļa šķērsgriezums (piemēram, 5 x 4 mm. kv. līdz 5 x10 mm. kv.  trīsfāzu tīklam) ir tieši proporcionāls pieļaujamajai strāvas slodzei un apgriezti proporcionāls pieļaujamajam sprieguma kritumam maršrutā. Lielāks attālums prasa lielākus izdevumus dārgākam kabelim.

  • Kabeļu Ieklāšanas Metode un Materiāli:

    • Atklāta montāža (ārpuse): Kabeļa ievietošana gofrētā caurulē (PVC, HDPE) vai kabeļu teknē/kastē. Šī metode parasti ir mazāk dārga.

    • Slēpta montāža (iekšpuse): Ieklāšana štrobē vai aiz ģipškartona. Šī metode prasa vairāk darba un sekojošus apdares darbus.

    • Ieklāšana zemē: Ja stacija atrodas tālāk, var būt nepieciešama tranšeja ar bruņu kabeļa vai aizsargcauruļu izmantošanu, kas būtiski sadārdzina projektu.


3. Strukturālie Šķēršļi un Sienu Materiāls

Nepieciešamība veikt caurejošus urbumus caur sienām, pārsegumiem vai pamatiem palielina sarežģītību.

  • Sienu materiāls:

    • Viegli materiāli (ģipškartons, koks): Urbšana ir salīdzinoši ātra un vienkārša.

    • Cietie materiāli (betons, dzelzsbetons, ķieģelis): Nepieciešama dimanta urbšana vai jaudīga perforatora izmantošana, kas palielina darba laiku un instrumentu nolietojumu, attiecīgi paaugstinot izmaksas.

    • Urbumu skaits: Katrs papildu caurums kapitālā sienā vai pārsegumā palielina tāmi.


4. Inženiertehniskās Informācijas Pieejamība

Īpašnieka precīzu datu esamība par slēpto komunikāciju atrašanās vietu (ūdensvadi, gāzes vadi, zemsprieguma kabeļi, citas strāvas līnijas) urbšanas vai štrobēšanas zonās ir kritiska.

  • Datu esamība (plāni, shēmas): Ļauj izvairīties no bojājumiem un samazina laiku sākotnējai apsekošanai.

  • Datu trūkums: Nepieciešama papildu specializēta aprīkojuma (kabeļu meklētāju, trases meklētāju) izmantošana drošai komunikāciju trašu noteikšanai, kas ir papildu izdevumu postenis.

Šie četri elementi veido tehnisko pamatojumu atšķirībām cenu noteikšanā, pārvēršot abstraktu "uzstādīšanu" konkrētā normstundu un materiālo izmaksu aprēķinā.